O Nas

 

Kohorta jest młodym, prężnie rozwijającym się klubem specjalizującym się głównie w boksie tajskim. Klub powstał 15 grudnia 2007 i zrzeszał dosłownie garstkę osób chcących poznać tajniki Muay Thai. Wtedy treningi odbywały się wyłącznie w weekendy na małej salce w poznańskiej Modenie. Przez ostatnie lata sekcja funkcjonowała pod nazwą innego klubu sportowego. Dopiero 22 sierpnia 2010, podczas obozu treningowego, który był symbolicznym początkiem nowego poznańskiego klubu uderzanych sportów walki, powstała oficjalna nazwa – Kohorta Poznań. Nazwa została wybrana z pośród wielu propozycji klubowiczów, trenerów oraz przyjaciół sekcji. Oprócz boksu tajskiego nasi zawodnicy z sukcesami startują również w formułach K-1 oraz Kickboxing. Od października 2012 w Kohorcie są prowadzone również zajęcia z Krav Magi, Brazylijskiego Jiu-Jitsu oraz MMA. Trenują u nas zawodnicy walczący amatorsko oraz zawodowo, jak i osoby przychodzące na treningi rekreacyjnie. Obecnie można u nas trenować przez siedem dni w tygodniu, rano, późnym popołudniem oraz wieczorami, na pięciu salach treningowych w Poznaniu, Swarzędzu, Środzie Wielkopolskiej oraz Śremie. To co wyróżnia nas klub, to przyjazna atmosfera, w której klubowicze ciężko trenują aby później osiągać sukcesy. Prowadzimy treningi indywidualne oraz grupowe dla młodzieży oraz osób dorosłych. W treningach biorą udział osoby w najróżniejszych przedziałach wiekowych. Zapraszamy kobiety jak i mężczyzn do rozpoczęcia lub kontynuacji treningów boksu tajskiego.

Kohorta dysponuje wysokiej jakości produktami klubowymi

 

 

Co to jest Muay Thai?

Boks tajski(taj. muay thai, มวยไทย, ang. thai boxing) – tajski sport walki kładący nacisk na walkę w dystansie oraz walkę w klinczu. Cechami wyróżniającymi boks tajski na tle innych popularnych styli jest szerokie użycie uderzeń łokciami i kolanami (w formule amatorskiej na łokcie, kolana i korpus są zakładane ochraniacze, w walkach zawodowych są one nieosłonięte). Tego rodzaju uderzenia niejednokrotnie skutkują szybkimi nokautami.W boksie tajskim kładzie się również szczególny nacisk na używanie kopnięć okrężnych.  Podstawą stylu jest niskie kopnięcie w udo (z angielskiego zwane low kick). Posiada ono dużo wariantów – m.in. jako kopnięcie opadające z góry w dół. Wykonywane jest z mocnym dokręceniem ciała, a nawet obrocie zawodnika po nietrafieniu celu. Powierzchnią kopiącą jest w nim goleń, rzadziej stopa. Kopnięcie takie jest bardzo bolesne dla przeciwnika a obijanie uda licznymi i mocnymi low kickami w dalszej walce odbiera chęć do walki zawodnikowi.
Początkowo ciosy bokserskie były słabością muay thai, gdyż kładziono większy nacisk na techniki nożne oraz klincz. Obecnie dużo osób trenujących muay thai kładzie duży nacisk na kombinacje bokserskie ( dzięki temu zawodnicy muay thai odnoszą liczne sukcesy w boksie zawodowym), kopnięcia okrężne tj. low Kicki (kopnięcia na udo), Middle Kicki (kopnięcia na żebra, wątrobę), high Kicki ( kopnięcia na głowę) i kopnięcia obrotowe  oraz akcje w klinczu ( liczne uderzenia kolanami na korpus, głowę, używanie akcji łokciami) gdyż starają się zostać kompletnymi zawodnikami, dobrymi w każdej płaszczyźnie walki.
Boks tajski przywiązuje dużą wagę do klinczu, czyli walki w zwarciu. Jest to łatwo rozpoznawalny element boksu tajskiego. Pozycja walki jest głównie frontalna, ręce trzyma się szerzej niż w bokserskiej gardzie, dzięki czemu trudniej złapać w klincz. Dozwolone są przechwyty wszystkich kopnięć, obalenia i podcięcia przeciwnika.

 

 

Podział na grupy zaawansowania w Kohorcie.

Grupa  nowy nabór – Zazwyczaj rozpoczynamy treningi w grupie nowego naboru. Przez pierwsze 6 tygodni ćwiczymy bez sprzętu. Jest to okres, gdzie duży nacisk kładziemy na technikę oraz wytrzymałość. Po tym okresie należy zaopatrzyć się w rękawice bokserskie, ochraniacze na zęby oraz  piszczele. Kolejne 6-14 tygodni to szlifowanie technik w osprzęcie do Muay Thai.

Grupa zaawansowana / Grupa docelowa  – Do grupy zaawansowanej/docelowej przechodzą osoby które ukończyły minimum 3-miesięczny kurs w grupie nowego naboru.

Grupa zaawansowana „z gwiazdką” –  Jest to grupa w większości zbudowana z zawodników  przygotowujących się do startu w zawodach. Najczęściej na tej grupie odbywają się treningi wydolnościowe z uwzględnieniem  daty startu w zawodach. Jednak również osoby trenujące rekreacyjnie przychodzą na treningi w celu poprawienia swoich umiejętności czy też wydolności.

 

Co jest potrzebne na pierwszy trening?

Jeśli zajrzałeś / zajrzałaś tutaj to znaczy, że jesteś zainteresowany / zainteresowana pierwszym treningiem. Postaram się w skrócie przybliżyć co potrzebujesz zabrać na pierwszy trening.
Oczywiście niezbędny jest stój sportowy w którym będziesz ćwiczyć czyli krótkie spodenki oraz koszulka. Najlepsze do treningów boksu tajskiego są spodenki z rozcięciami po bokach umożliwiającymi komfortowe wykonywanie ćwiczeń oraz kopanie. Jeśli chodzi o koszulkę nie może ona być zbyt luźna. Ręcznik do wycierania potu oraz woda mineralna lub napój izotoniczny zapewnią dodatkowego komfortu w czasie treningu.

Należy pamiętać o tym, aby 5minut przed każdym treningiem być przygotowanym do zajęć, ubranym w czysty strój sportowy oraz mieć czyste ciało oraz obcięte paznokcie.